Nieuws
Oplossing voor WPA2-beveiligingslek
- Details
- Laatst bijgewerkt: donderdag 01 februari 2018 15:21
Maandag 16 oktober 2017 maakten onderzoekers van de Universiteit Leuven bekend een ernstig beveilgingslek te hebben gevonden in WPA2, de technologie waarmee miljoenen WiFi-netwerken wereldwijd zijn beveiligd. Middels een zogenaamde ‘KRACK-aanval’ (Key Reinstallation Attack) is het de onderzoekers gelukt het verificatieproces te beïnvloeden en zo op het netwerk in te breken. Hackers kunnen op deze manier bijvoorbeeld precies zien wat u op internet doet, inloggegevens achterhalen of uw netwerk zelfs besmetten met malware. Om de aanval uit te kunnen voeren dienen de hackers zich ook fysiek in de buurt van het netwerk te bevinden.
Wat kunt u doen om uw WiFi-netwerk te beschermen?
Het goede nieuws is dat dit probleem vrij eenvoudig is op te lossen. Om uw WiFi-netwerk te beschermen tegen een KRACK-aanval is het belangrijk dat u uw WiFi-apparatuur voorziet van de laatste updates. Denk dus niet alleen aan uw router of access point, maar ook aan smartphones, tablets en laptops. Daarnaast kunt u het risico verkleinen door alleen https-websites te bezoeken (te herkennen aan het slotje in de adresbalk) en een VPN-applicatie te gebruiken.
Oplossing per fabrikant
Inmiddels hebben de meeste netwerkfabrikanten een beveiligingspatch ontwikkeld waarmee het WPA2-lek gedicht kan worden. In de onderstaande lijst vindt u een overzicht van de fabrikanten. Klik op de naam van de fabrikant om het statement en de bijbehorende oplossing bekijken.
- Aruba: Alle Aruba firmware-updates zijn te vinden op de volgende pagina. Staat uw model hier niet tussen, neem dan contact op met de klantenservice van Aruba.
- Cisco
- Draytek
- Peplink
- Ruckus Wireless
- Ubiquiti
- Xirrus
- Zyxel
Meer informatie
Heeft u een netwerkproduct bij ons aangeschaft en wilt u weten hoe u uw netwerk het beste kunt beveiligen tegen een KRACK-aanval, neem dan contact met ons op.
Office 2007 in andere taal na update KB4011086 (OPLOSSING)
- Details
- Laatst bijgewerkt: donderdag 01 februari 2018 15:21
Meer mensen hebben geconstateerd dat Outlook 2007 ineens gedeeltelijk in een andere taal is. Het lijkt wel op Deens. Andere versies van Office hebben geen last van deze fout.
De oorzaak is een update: KB4011086.
Als je dan KB4011086 verwijderd is gelijk alles weer in Nederlands. In Windows 10 kun je niet zomaar een update uitsluiten want dan komt de update dan weer vrolijk terug.
Ons advies is even te wachten. Op deze pagina gaan wij u op de hoogte houden en zodra mogelijk een oplossing bieden.
U kunt ondertussen Office/ Outlook gewoon blijven gebruiken.
OPLOSSING:
Een bug in een patch voor Windows 10 heeft ervoor gezorgd dat gebruikers van Outlook 2007 ineens worden gepresenteerd met een Zweedse versie van het mailprogramma.
De fout zit 'm in een onlangs uitgebrachte patch voor Windows 10 - KB4011086 - waarin juist een beveiligingsprobleem voor Outlook 2007 zou moeten worden opgelost.
De enige manier om Outlook 2007 weer in de gewenste taal te krijgen, is door de patch handmatig uit Windows 10 te verwijderen. Microsoft is op de hoogte van het probleem en zal later een nieuwe patch uitbrengen, waardoor de eerder genoemde beveiligingsproblemen in Outlook 2007 alsnog zullen worden opgelost.
Patch verwijderen
Windows 10-gebruikers verwijderen de patch als volgt. ga naar het Configuratiescherm, kies voor Programma's en onderdelen. Daar klik je aan de linkerzijde op Geïnstalleerde updates weergeven.
Je ziet nu de complete lijst met de in Windows 10 geïnstalleerde update. In die lijst vind je de betreffende update met de naam KB4011086. Klik er met rechts op, en kies voor de menuoptie Verwijderen. Na het opnieuw opstarten van de computer is Outlook 2007 weer in het Nederlands.
De foute patch is alleen uitgerold naar pc's waarop Outlook 2007 is geïnstalleerd. Gebruik je Outlook 2010 of hoger of helemaal geen Outlook, dan is er niets aan de hand.
Storing mailserver
- Details
- Laatst bijgewerkt: donderdag 07 september 2017 20:22
Al enige uren is er een storing op de mailserver van diverse klanten. Hierdoor is mail ontvangen en versturen lastig en soms zelfs onmogelijk.
Er was hardware kapot. Deze hardware is vervangen maar de problemen zijn nog niet opgelost. Onduidelijk is wanneer dit weer opgelost is. Er wordt hard aan gewerkt.
Aub geen mailwachtwoorden aanpassen,dat is niet de oplossing.
Morgen, 12 september zijn wij niet mobiel bereikbaar
- Details
- Laatst bijgewerkt: maandag 11 september 2017 15:35
Morgen 12 september 2017 wordt een noodzakelijke reparatie aan onze mobiele smartphone uitgevoerd. Hierdoor zijn wij niet bereikbaar per telefoon, WhatsApp of SMS bereikbaar. Alle berichten worden wel "opgevangen" en later (uiterlijk 13 september) beantwoord. Bedankt voor uw begrip.
Excuses voor het ongemak.
Wij blijven bereikbaar op 0594-249654 of per mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
JanZijlstra.nl
Ook het contactformulier werkt weer
- Details
- Laatst bijgewerkt: dinsdag 05 september 2017 09:39
Het contactformulier gaf al enkele weken een foutmelding. Na lang zoeken is de oorzaak gevonden en de fout hersteld.
Het contactformulier kan dus weer gebruikt worden.